Kjøpsvilkår
Disse kjøpsvilkårene regulerer salg av varer fra NaturalBeauty AS til forbrukere via nettbutikken. Vilkårene er utarbeidet i samsvar med norsk lov og gjelder for alle kjøp foretatt på NaturalBeauty.no
Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven. Vilkårene her gir en oversikt over partenes viktigste rettigheter og plikter.
1. Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av:
- Opplysningene gitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
- Eventuell direkte korrespondanse mellom partene.
- Disse kjøpsvilkårene.
Dersom det oppstår motstrid mellom informasjonen, går direkte korrespondanse og opplysninger fra bestillingsløsningen foran kjøpsvilkårene, så lenge dette ikke strider mot bindende lovgivning.
2. Partene
Selger:
NaturalBeauty AS
Marisbergtoppen 59, 4818 Færvik
E-post: kundeservice@naturalbeauty.no
Telefon: 40005088
Organisasjonsnummer: 925566683
Kjøper:
Den personen som foretar bestillingen.
3. Priser
Alle priser oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift (MVA). Totalkostnaden for kjøpet vises i bestillingsløsningen før bestillingen bekreftes.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selger. Dersom det har skjedd en åpenbar skrive- eller tastefeil i tilbudet eller bestillingen, og feilen er åpenbar for begge parter, er ikke avtalen bindende.
5. Ordrebekreftelse
Når bestillingen er mottatt, sender selger en ordrebekreftelse til kjøperens e-post. Kjøper bør kontrollere at bekreftelsen stemmer overens med bestillingen.
6. Betaling
Betaling skjer via Vipps eller Klarna, hvor du kan velge mellom direktebetaling, faktura eller delbetaling.
Dersom kjøper benytter kredittkort, kan beløpet reserveres inntil fire dager før bestillingen sendes. Faktura har en betalingsfrist på minimum 14 dager etter mottak av varen.
Kunder under 18 år kan kun betale ved direkte betaling eller postoppkrav.
7. Levering
Varer leveres på den måten og til det stedet som er angitt i bestillingsløsningen. Dersom ingen leveringstid er oppgitt, leveres varen innen rimelig tid, senest 30 dager etter bestilling.
Dersom varen ikke leveres til avtalt tid og forsinkelsen skyldes selger, kan kjøper:
- Kreve oppfyllelse av kjøpet
- Heve avtalen ved vesentlig forsinkelse
- Kreve erstatning
8. Risiko for varen
Risikoen for varen overføres til kjøper når varen er mottatt. Dersom kjøper unnlater å hente varen, har kjøper likevel risikoen for tap eller skade.
9. Angrerett
Kjøper har 14 dagers angrerett fra mottak av varen.
For å bruke angreretten:
- Gi beskjed innen 14 dager
- Returner varen innen rimelig tid
- Varen må være ubrukt og returneres i originalemballasjen
Kjøper betaler selv returkostnaden. Dersom hele bestillingen returneres, refunderes også fraktkostnaden fra selger til kjøper.
Ingen angrerett på:
- Varer med brutt forsegling (av hygieniske årsaker)
- Engangsnåler til Dr.pen
10. Undersøkelsesplikt
Ved mottak av varen anbefales det at kjøper undersøker om produktet samsvarer med bestillingen. Eventuelle feil eller mangler må meldes til selger så raskt som mulig.
11. Reklamasjon
Dersom varen har en produksjonsfeil eller ikke samsvarer med bestillingen, kan kjøper reklamere i inntil to år etter kjøpet (fem år for varer med lengre forventet levetid). Reklamasjonsretten gjelder kun for produksjonsfeil og ikke for normal slitasje eller skader som skyldes feil bruk eller manglende vedlikehold.
Reklamasjon må meldes innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget.
Ved reklamasjon har kjøper rett til:
- Retting av feilen eller ny vare
- Prisavslag eller heving av kjøpet hvis feilen ikke kan rettes
- Erstatning for økonomisk tap som følge av feilen
For reklamasjon, kontakt oss med beskrivelse og bilder av feilen.
12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom varen ikke leveres til avtalt tid, kan kjøper:
- Kreve oppfyllelse av kjøpet
- Heve avtalen ved vesentlig forsinkelse
- Kreve erstatning for økonomisk tap som følge av forsinkelsen
13. Selgerens rettigheter ved mislighold
Dersom kjøper ikke betaler eller henter varen, kan selger:
- Kreve oppfyllelse av kjøpet
- Heve avtalen ved vesentlig mislighold
- Kreve erstatning for økonomisk tap
- Kreve renter ved forsinket betaling
14. Garanti
En eventuell garanti gir kjøper rettigheter i tillegg til lovpålagte rettigheter, men begrenser ikke kjøpers reklamasjonsrett.
15. Behandling av personopplysninger
Vi lagrer kun nødvendige opplysninger for å gjennomføre kjøpet og sikre god kundeservice. Opplysninger deles kun med tredjeparter der det er nødvendig, for eksempel betalings- og fraktleverandører.
For mer informasjon, se vår side om Personvern
16. Konfliktløsning
Dersom en tvist oppstår, skal partene forsøke å løse denne i minnelighet. Kjøper kan kontakte Forbrukerrådet for bistand. Dersom saken ikke løses, kan den bringes inn for Forbrukertvistutvalget.
17. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.
Våre kjøpsvilkår følger norsk lov, inkludert forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og ehandelsloven